Saturday, 30 June 2012

cinta tak bererti


Bab 2

Satu hari,,

Qaisha,,, woi qaisha ko dengar tak aku panggil kau ni Tanya erul yang duduk dibelakang aku sambil tangannya menarik kerusi aku..

Eee, mamat ni pun seekor , tak habis-habis dia nak buli aku dengan classmates aku aina, nasib baiklah ain tu seorang yang lemah-lembut, tak melawan bila disuruh. Aku pulak bukan jenis kerbau dicucuk hidung aku paling benci pada pembuli….

Lama-kelamaan aku sedar budak erul dan zafrul itu memang ngok ngek sedikit..

Aku pun dah biase dengan sikap dia tu.. apelah nasib aku dahlah tepaksa duduk depan naughty boy pastu si haziq tu pulak duduk sebaris dengan aku.. dah nasib badan , ape boleh buat.

Si haziq tu baik semacam je dengan aku. Memang lah aku suka kat dia tapi tu dululah masa aku standard 6, sekarang ni perasaan aku mula berubah pabila melihat perangai haziq yang menjengkelkan.hahaha

Qaisha petang ni keluar jom, ajak aina.

Emm, aku ok je. Tiba-tiba haziq datang aku nak ikut boleh tak?

Aku pun menjawab , eh kau ni penyibuk betul lah. Hidung tak mancung , pipi tersorong-sorong , kataku sambil berlalu ke kantin.

 Haziq menjerit,, qaisha memang hidung aku tak mancung sebab aku bukannye mix blood.

Aku pun kata dalam hati, ape ke bengap sangatlah haziq ni, tu perumpaanlah. Ayoyo..

Balik sekolah je, terus aku jumpe mama.

Assalamualaikum mama, rindulah kat mama. (al-maklumlah mama ku out station baru2 ni)

Waalaikumussalam sayang , baru balik? Tanya mama

Yup ma, baru je sampai. Kataku sambil tersengih.

Ma, papa mana?

Papa keluar kejap jumpa kawan.

Ouhh.. jawabku

Macam mana sekolah ok ke tak? Tanya mama.

So far so good ma. Jawab ku.

Baguslah macam tu sayang, belajar elok2 k.

Ye mama, I’m promise . kataku lalu mengucup pipi mama.

Hish dahlah, busuklah anak mama ni. Usik mama

Aku pun apalagi, muncung sedepalah. Hahaha

Alah mama ni, qaisha wangi jelah..oklah ma, qaisha naik ke bilik dulu.

Hmm jawab mama.

Petang tu aku turun tolong mama siapkan minum petang lepas solat asar.

Assalamualaikum pa.

Waalaikumussalam my lovely. Dah siap homework? Tanya papa.

Of courselah pa.. jawab qaisha.

Very good my lovely..puji papa.

Thanks pa. pa tak busy ke hari ni?

Tak, papa half day hri ni..

Ouh patotlah pa ada kt umah hri ni. Kata qaisha.

Malam tu qaisha tak dapat nak lelapkan mata .. dia asyik terbayangkan seseorang yang sering hadir dalam mimpinya. Dia sendiri tak pasti dengan perasaannye. Adakah dia dah jatuh cinta?? Fikirnya..

Esoknye, qaisha ke sekolah seperti biasa,

Hoi qaisha . sergah amira

Eh  kau ni mira, tak reti bagi salam ke? Perli qaisha

Oops sory.. hihihi,, assalamuaalaikum qaisha ku sayang.

Waalaikumussalam mira. Tak payah nak bersayang-sayanglah geli aku dengar. Kata qaisha

Ekleh kalau dengan aku geli, tapi kalau dengan haziq kemain lagi kau suke ye.

Mane ada,, ape yang kau merepek ni mira? Aku dengan haziq x pernah bersayang-sayanglah. Sangkal qaisha

Emmm, yelah-yelah.

Ala kau merajuk ke mira?  Tak payah merajuk lah nanti cik abang kau tu lain kan. Hahaha kata qaisha

Cik abang aku, sape? soal amira

Kau ni kura-kura naik perahu, buat-buat tak tahu pulak. Cik abang kau tu ikramlah.

Ouh , ikram rupenye,, heheheh

Sukelah tu, jawab qaisha sambil tersenyum melihat gelagat rakannye itu.

Qaisha.. panggil haziq

Senyumanku  terus mati bila tahu siapa empunya suara tu.

Qaisha. Haziq memanggil lagi.

Ye haziq, ada ape? Tanya qaisha dengan muka malas.

Kenapa qaisha macam menjauhkan diri dari haziq? Soal haziq

Menjauhkan diri? Ape maksud haziq ?? soal qaisha pura2 tak tahu

Qaisha tak usah berpura-pura, haziq tahu qaisha faham maksud haziq kan. Kenapa qaisha? Kenapa?

Haziq kita tak boleh nak rapat macam dulu lagi.

Tapi kenapa qaisha? Ape salah haziq?

Haziq tak buat salah pun Cuma qaisha tak nak nanti timbul spekulasi yang bukan2 tentang kita. Jawab qaisha terus terang

Spekulasi yang bukan2 ? maksud qaisha?

Haziq , sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula. Sindir qaisha

Qaisha, haziq betul2 tak fahamlah.

Hish lembab betul si haziq ni . baru aku nak menjawab soalan haziq

Tiba2 suasana kelas jadi senyap, rupe2nye cikgu azlina datang..

Haziq pun kembali ke tempatnye.

Huh selamat aku.. thanks cikgu azlina. Sayang cikgu.. luah qaisha dalam hati.

No comments:

Post a Comment